Соціальний педагог

Ємець Тетяна Юріївна

Освіта: повна вища

Кваліфікаційна категорія:

спеціаліст

Навантаження:

0,75 ставки

 

ГРАФІК РОБОТИ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА

Понеділок

Вівторок

Середа

Четвер

П’ятниця

8:00 – 14:00

8:00 – 14:00

8:00 – 14:00

8:00 – 14:00

9:30 – 15:30

 

Згідно Положення про психологічну службу у системі освіти України (наказ Міністерства освіти і науки України від 22 травня 2018 року №509)  основними завданнями психологічної служби у закладах освіти є збереження та зміцнення психічного та соціального здоров’я, сприяння особистісному, інтелектуальному, фізичному і соціальному розвитку здобувачів освіти шляхом доповнення сучасних методів навчання та виховання ефективними психолого-педагогічними технологіями, сприяння забезпеченню психологічної безпеки, надання психологічної і соціально-педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу.

     Мета роботи психологічної служби школи: оптимізація освітнього середовища з метою створення умов для гармонійного розвитку особистості учнів.

 

Професія "соціальний педагог" у закладі освіти:

     Соціальна педагогіка посідає проміжне місце між психологією та соціологією. Соціальний педагог насамперед виховує вміння не падати духом, навчає самостійно знаходити вихід зі складної ситуації, сприяє формуванню особистості, здатної впоратися з психологічними та соціальними негараздами.

     Професійна діяльність соціального педагога має ряд особливостей. Суть її полягає в тому, що на відміну від учителя чи соціального працівника, соціальний педагог має справу у своїй професійній діяльності з дитиною у процесі її соціалізації і обов’язково намагатиметься допомогти самореалізуватися, не випадаючи за межі суспільства, знайти своє місце в ньому і водночас бути корисним для інших.

     Діяльність соціального педагога в закладах освіти передбачає створення умов для успішної соціалізації та адаптації дитини, набуття нею соціальної компетентності, формування і ствердження її як особистості, входження в активне громадське життя. Соціальний педагог в закладі освіти покликаний об'єднати зусилля родини, школи, громадськості, для надання допомоги дитині. Тому слід зазначити, що робота соціального педагога за будь-яким напрямком стає більш ефективною завдяки співпраці з психологами, педагогічним колективом, батьками, адміністрацією навчального закладу та спеціалістами з різних соціальних служб, правових, медичних установ тощо. Така взаємодія дає змогу здійснювати інтегрований підхід щодо соціально-педагогічного супроводу учнівської молоді в сучасних умовах.

     Сфера діяльності соціального педагога — соціум, як найближче оточення особистості,  людські відносини, соціокультурні умови розвитку.

     Одним з головних завдань соціального педагога є допомога дитині виразити себе, свої бажання, свої емоції, знайти себе як унікальну особистість.

     Кожен навчальний рік соціального педагога починається з складання соціальних паспортів класів. На їх основі складається соціальний паспорт закладу. Спільно з класними керівниками  визначається, хто з дітей заслуговує більшої уваги, планується подальша робота за різними напрямками.

     Соціальний педагог допомагає визначити інтереси дитині, після чого може запропонувати  гурток, секцію в позашкільному закладі, в якій вона може розвивати свої інтереси та здібності - це теж допоможе дитині вийти з "групи ризику". Крім цього допоможе дитині з професійною орієнтацією.

 

(Інформація підготована на основі матеріалів сайту «Соціальний педагог в освіті» 

https://sites.google.com/site/socialnijpedagogvosviti/home/profesia-socialnij-pedagog )

 

Основні напрямки діяльності соціального педагога:

1.  Допомога дитині в соціалізації та адаптації під час переходу з однієї вікової групи до іншої;

2.  Діагностична робота та аналіз динаміки соціального розвитку учнів, діагностика та корекція проявів

    девіантної поведінки, особистісних та міжособистісних конфліктів;

3.  Робота з дітьми  «групи ризику»  (такими, що мають проблеми в навчанні, порушення поведінки,

    емоційні розлади);

4.  Допомога підліткам у кризових ситуаціях;

5.  Превентивне виховання, метою якого є збереження психічного здоров’я, формування в учнів орієнтації

     на здоровий спосіб життя;

6.  Профорієнтаційна робота з учнями  8-11 класів;

7.  Зв’язки з громадськістю з метою соціально-педагогічного захисту дітей;

8.  Консультативна допомога учасникам освітнього процесу;

9.  Створення та підтримка безпечного освітнього середовища, профілактика булінгу;

10. Надання своєчасної соціально-педагогічної допомоги дітям, учителям, батькам.

 

     Інформація про діяльність психологічної служби, заходи, проведені соціальним педагогом та корисні матеріали для учасників освітнього процесу регулярно розміщуються у стрічці новин на сайті закладу за посиланням http://sholohovoschool.ucoz.ua/ , у facebook-спільноті закладу за посиланням https://www.facebook.com/groups/222881169735996  та на особистій сторінці соціального педагога у соціальній мережі facebook за посиланням https://www.facebook.com/profile.php?id=100026452695934