Соціальний педагог
![]() |
Ємець Тетяна Юріївна Освіта: повна вища Кваліфікаційна категорія: спеціаліст Навантаження: 0,75 ставки |
ГРАФІК РОБОТИ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА
Понеділок |
Вівторок |
Середа |
Четвер |
П’ятниця |
8:00 – 14:00 |
8:00 – 14:00 |
8:00 – 14:00 |
8:00 – 14:00 |
9:30 – 15:30 |
Згідно Положення про психологічну службу у системі освіти України (наказ Міністерства освіти і науки України від 22 травня 2018 року №509) основними завданнями психологічної служби у закладах освіти є збереження та зміцнення психічного та соціального здоров’я, сприяння особистісному, інтелектуальному, фізичному і соціальному розвитку здобувачів освіти шляхом доповнення сучасних методів навчання та виховання ефективними психолого-педагогічними технологіями, сприяння забезпеченню психологічної безпеки, надання психологічної і соціально-педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу.
Мета роботи психологічної служби школи: оптимізація освітнього середовища з метою створення умов для гармонійного розвитку особистості учнів.
Професія "соціальний педагог" у закладі освіти:
Соціальна педагогіка посідає проміжне місце між психологією та соціологією. Соціальний педагог насамперед виховує вміння не падати духом, навчає самостійно знаходити вихід зі складної ситуації, сприяє формуванню особистості, здатної впоратися з психологічними та соціальними негараздами.
Професійна діяльність соціального педагога має ряд особливостей. Суть її полягає в тому, що на відміну від учителя чи соціального працівника, соціальний педагог має справу у своїй професійній діяльності з дитиною у процесі її соціалізації і обов’язково намагатиметься допомогти самореалізуватися, не випадаючи за межі суспільства, знайти своє місце в ньому і водночас бути корисним для інших.
Діяльність соціального педагога в закладах освіти передбачає створення умов для успішної соціалізації та адаптації дитини, набуття нею соціальної компетентності, формування і ствердження її як особистості, входження в активне громадське життя. Соціальний педагог в закладі освіти покликаний об'єднати зусилля родини, школи, громадськості, для надання допомоги дитині. Тому слід зазначити, що робота соціального педагога за будь-яким напрямком стає більш ефективною завдяки співпраці з психологами, педагогічним колективом, батьками, адміністрацією навчального закладу та спеціалістами з різних соціальних служб, правових, медичних установ тощо. Така взаємодія дає змогу здійснювати інтегрований підхід щодо соціально-педагогічного супроводу учнівської молоді в сучасних умовах.
Сфера діяльності соціального педагога — соціум, як найближче оточення особистості, людські відносини, соціокультурні умови розвитку.
Одним з головних завдань соціального педагога є допомога дитині виразити себе, свої бажання, свої емоції, знайти себе як унікальну особистість.
Кожен навчальний рік соціального педагога починається з складання соціальних паспортів класів. На їх основі складається соціальний паспорт закладу. Спільно з класними керівниками визначається, хто з дітей заслуговує більшої уваги, планується подальша робота за різними напрямками.
Соціальний педагог допомагає визначити інтереси дитині, після чого може запропонувати гурток, секцію в позашкільному закладі, в якій вона може розвивати свої інтереси та здібності - це теж допоможе дитині вийти з "групи ризику". Крім цього допоможе дитині з професійною орієнтацією.
(Інформація підготована на основі матеріалів сайту «Соціальний педагог в освіті»
https://sites.google.com/site/socialnijpedagogvosviti/home/profesia-socialnij-pedagog )